Αναπάντητα ερωτήματα για το άνοιγμα των σχολείων – Πώς θα αντιμετωπιστούν κρούσματα και ασθενείς

Έντεκα ημέρες πριν να χτυπήσει και πάλι το κουδούνι για τους μαθητές της Γ΄ λυκείου, όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας προετοιμάζονται για τη νέα πραγματικότητα που θα ισχύσει από τις 11 Μαΐου με τα αυστηρά μέτρα προστασίας, τα εκ περιτροπής μαθήματα αλλά και τη δυνατότητα που θα υπάρχει σε κάποιους να τα παρακολουθούν διαδικτυακά.

Η συζήτηση τις τελευταίες ώρες έχει επικεντρωθεί στο κατά πόσο η κυβέρνηση παίρνει ρίσκο με το να ανοίξει σταδιακά τα σχολεία από τις 11 Μαΐου αρχικά για τη Γ΄ λυκείου και μία εβδομάδα αργότερα και τη Β΄ και Γ΄ τάξη αλλά και τους μαθητές του γυμνασίου.

Ωστόσο, υπάρχουν δύο βασικά ερωτήματα τα οποία μέχρι στιγμής δεν έχουν απαντηθεί επαρκώς ούτε από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ούτε από την ειδική ομάδα των επιστημόνων  καθώς είναι ζητήματα που βρίσκονται υπό επεξεργασία.

Δηλαδή, τι θα ακριβώς θα γίνεται  όταν θα παρουσιάζεται ένα κρούσμα σε σχολική μονάδα. Θα κλείνει ολόκληρο το σχολείο για 14 ημέρες ή θα κλείνει μόνο το τμήμα στο οποίο υπήρξε κρούσμα;

Το άλλο ζήτημα το οποίο αποτελεί ερώτημα πολλών υποψηφίων από τη στιγμή που έγινε γνωστή η ημερομηνία έναρξης των πανελλαδικών, είναι τι θα γίνει εάν κάποιος μαθητής νοσήσει λίγες ημέρες πριν τις εξετάσεις.

Με απλά λόγια. Εάν ένας υποψήφιος βγει θετικός στον κοροναϊό πέντε ημέρες πριν τις εξετάσεις θα μπορεί να δώσει πανελλαδικές ή θα παραπεμφθεί για τον Σεπτέμβρη όπως ίσχυε για όσους αντιμετώπιζαν προβλήματα υγείας τα προηγούμενα έτη?.

Στα δύο αυτά ερωτήματα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αναμένεται να τοποθετηθεί λεπτομερώς τις προσεχείς ημέρες καθώς μία  ειδική υποεπιτροπή εντός της επιτροπής εμπειρογνωμώνων, για το άνοιγμα των σχολείων, έχει αναλάβει την δημιουργία πρωτοκόλλου που θα ακολουθήσουν οι αρχές σε περίπτωση εμφάνισης κρούσματος εντός της σχολικής κοινότητας.

Πιθανότατα να μην ακολουθηθεί η  ίδια τακτική που εφαρμόστηκε στην αρχή της πανδημίας στη χώρα, σύμφωνα με την οποία ένα σχολείο έκλεινε για δύο εβδομάδες όταν μαθητής ερχόταν σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα.

Σε κάθε περίπτωση  θα γίνεται ιχνηλάτιση των επαφών κρούσματος εντούτοις θα υπάρχει ειδική διαβάθμιση στα μέτρα ανάλογα με την ευρύτητα της διασποράς.

Θα γίνεται θερμομέτρηση των μαθητών;

Ο Σωτήρης Τσιόδρας έχει δώσει ήδη μία πρώτη «γεύση» για την αντιμετώπιση των κρουσμάτων σε σχολεία ωστόσο τα μέτρα θα εξειδικευτούν σε λίγες ημέρες.

Όσο αφορά το ζήτημα της θερμομέτρησης των μαθητών,  ο ίδιος τόνισε πως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια τέτοια πρόβλεψη για θερμομέτρηση των μαθητών.

«Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, η θερμομέτρηση είναι ένα μη ασφαλές μέτρο, ιδιαίτερα για κάποιον ο οποίος δεν έχει συμπτώματα της νόσου, περίπου 10% όπως φαίνεται μπορεί να συμπεριφέρεται έτσι σε μεγάλες μελέτες, περιμένουμε ακόμα περισσότερα επιστημονικά δεδομένα. Και φυσικά μπορεί να είναι στο χρόνο επώασης.

Άρα η θερμομέτρηση δεν προσφέρει κάτι παραπάνω. Αυτό επαφίεται στην οικογένεια του παιδιού, να παρακολουθεί το παιδί για τα συμπτώματα, τα συμπτώματα που αναφέραμε και πολύ διεξοδικά προχθές, που έχουν σχέση με την καινούρια νόσο, ώστε να δίνεται η προτεραιότητα στην αποφυγή του να πάει στο σχολείο το παιδί με τα συμπτώματα και να μεταδώσει τη νόσο».

Υπό επεξεργασία το σχέδιο για τα κρούσματα σε σχολεία

Είχε τονίσει πάντως πως όποιος έχει συμπτώματα, θα μπορεί να προσβλέπει στον εργαστηριακό έλεγχο, ώστε να γίνεται η αναγνώριση της περιπτώσεως, η ιχνηλάτηση των επαφών και τα μέτρα που προβλέπονται σε αυτή την περίπτωση.

Είχε προσθέσει δε, δίνοντας το στίγμα της πολιτικής που θα ακολουθήσει το υπουργείο Παιδείας ότι όσο αφορά στην ανίχνευση θετικής περιπτώσεως στο σχολείο, τα μέτρα ακόμα δεν έχουν εξειδικευτεί.

«Σίγουρα δεν θα είναι τα ίδια με τα μέτρα της πρώτης φάσης, όπου η επαφή της επαφής του παιδιού οδηγούσε στο κλείσιμο του σχολείου, έτσι; Αυτό δεν πρόκειται να ισχύει σε αυτή τη φάση. Θα υπάρχουν πολύ πιο διαφορετικοί όροι και διαφορετικά κριτήρια περνώντας σε αυτή την επόμενη φάση της επιδημίας».

Πηγή: Ελλάδα – ΤΑ ΝΕΑ