Η εταιρεία ημιφορτηγών των $26 δισ. με τα μηδενικά έσοδα που “εκτινάχθηκε” 104%

Η εταιρεία ημιφορτηγών Nikola Motor, η οποία χρησιμοποιεί για την τροφοδοσία των οχημάτων της υδρογόνο και συστοιχίες μπαταριών, είδε τη μετοχή της να υπερδιπλασιάζεται κατά την τρίτη ημέρα διαπραγμάτευσής της στον Nasdaq, ως απόρροια του ενθουσιασμού που έχει προκαλέσει στους Ευρωπαίους επενδυτές, του ενδιαφέροντος που υπάρχει για το νέο ημιφορτηγό της εταιρείας αλλά και τον περιορισμένο αριθμό των μετοχών της που είναι διαθέσιμες στην αγορά. Η εκτίναξη της μετοχής υπερδιπλασίασε μάλιστα και την καθαρή περιουσία του ιδρυτή της, Trevor Milton.

Οι μετοχές της εταιρείας, που εδρεύει στο Φοίνιξ των ΗΠΑ, έκλεισαν τη Δευτέρα στα 73,27 δολάρια, καταγράφοντας αύξηση 104% και ανεβάζοντας την κεφαλαιοποίησή της στα 26,4 δισ. δολάρια, με βάση τις περίπου 360 εκατ. μετοχές της που είναι διαπραγματεύσιμες στην αγορά.

Ο ιδρυτής και εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Trevor Milton, είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Nikola, κατέχοντας ποσοστό που με βάση το κλείσιμο της μετοχής τη Δευτέρα ανέρχεται σε 8,1 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Forbes.

Η εταιρεία αργά την Κυριακή ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει τον τρέχοντα μήνα να λαμβάνει παραγγελίες για τα ημιφορτηγά της Badger, και ο Milton πιστεύει ότι οι προσδοκίες για εξασφάλιση επιπρόσθετων εσόδων από τα νέα οχήματα της εταιρείας ήταν ο λόγος που πυροδότησε το χθεσινό ενδιαφέρον των επενδυτών.

Ο περιορισμένος αριθμός των διαθέσιμων μετοχών “έχει μικρή σχέση με αυτήν (σ.σ. την άνοδο), αλλά νομίζω ότι αυτό που συνέβη (σήμερα) έχει να κάνει κυρίως με το γεγονός ότι ανακοινώσαμε πως από 29 Ιουνίου ξεκινούν οι παραγγελίες για τα μοντέλα Nikola Badger and Nikola World”, δήλωσε ο Milton στο Forbes. “Όλο το επιχειρηματικό μας μοντέλο έχει ‘χτιστεί’ με βάση τα ημιφορτηγά. Επομένως, η αποτίμησή μας εξαρτάται από το τι θα κάνει η εταιρεία σε αυτήν την κατηγορία. Πολλοί αναλυτές και επενδυτές δεν περίμεναν στην πραγματικότητα ότι το Badger θα κυκλοφορήσει τόσο γρήγορα”, πρόσθεσε.

Παρότι η εταιρεία δεν αποκάλυψε πότε θα ξεκινήσει η παραγωγή των Badger, ούτε ποια αυτοκινητοβιομηχανία θα αναλάβει την κατασκευή τους, ο Milton είναι πεπεισμένος ότι η ζήτηση για τα ημιφορτηγά της Nikola θα είναι μεγάλη. “Το ύψος των παραγγελιών και των εσόδων που αναμένουμε μετά τις 29 Ιουνίου, οπότε ξεκινάμε, θα είναι εκπληκτικό – νομίζω ότι θα δούμε έναν από τους μεγαλύτερους αριθμούς παραγγελιών, στην πρόσφατη ιστορία”, πρόσθεσε.

Το Badger θα τροφοδοτείται από ένα συνδυασμό συστοιχιών μπαταριών και του συστήματος κυψελών υδρογόνου που έχει αναπτύξει η εταιρεία για ημιφορτηγά μεγάλων αποστάσεων, και θα προσφέρει αυτονομία άνω των 600 μιλίων. Πρόκειται για απόσταση σχεδόν διπλάσια αυτής που προσφέρει το Cybertruck της Tesla και το R1T της Rivian, που βασίζουν την τροφοδοσία τους σε συστοιχίες μπαταριών ιόντων λιθίου. Η τιμή διάθεσης του Badger ωστόσο δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί.

Η Νίκολα ξεκίνησε να διαπραγματεύεται στον Nasdaq στις 4 Ιουνίου, αφότου ολοκλήρωσε μια αντίστροφη συγχώνευση με την εισηγμένη VectoIQ, αντί να προχωρήσει στην εισαγωγή της με τη συμβατική διαδικασία της αρχικής δημόσιας προσφορά. Παρότι όμως δεν θα ξεκινήσει τις παραδόσεις οχημάτων πριν το 2021, η αξία της είναι ήδη ελαφρώς μικρότερη αυτής της Ford Motor Co. Με βάση το κλείσιμο της Δευτέρας, η κεφαλαιοποίηση της Ford ανέρχεται στα 30 δισ. δολάρια.

Η εταιρεια, όπως αποκάλυψε ο Milton, προσέλκυσε τη Δευτέρα αυξημένες επενδύσεις από ευρωπαϊκά funds, που δεν μπήκαν στο μετοχικό κεφάλαιο της Nikola κατά το ντεμπούτο της την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ και αρκετοί ακόμη επενδυτές που είχαν αποκτήσει μικρές θέσεις αρχικά, τις κάλυψαν επίσης εχθές.

“Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να βγουν στην αγορά για να αγοράσουν μετοχές. Και ήταν πολύ κακή συγκυρία για θέσεις short, αυτό είναι σίγουρο”, δήλωσε ο ιδρυτής της εταιρείας.

Η Nikola έχει εξασφαλίσει ήδη παραγγελίες για το ημιφορτηγό της ύψους 10 δισ. δολαρίων από διάφορες εταιρείες, με κυριότερη την Anheuser-Busch, η οποία θέλει να αποκτήσει 800 από τα μη ρυπογόνα ημιφορτηγά της.

Μέχρι στιγμής, πάντως, η Nikola δεν εμφανίζει πολλά έσοδα, αλλά εκτιμάται, σύμφωνα με έγγραφα που κατέθεσε στην αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC) ότι οι πωλήσεις της θα εκτιναχθούν από τα 150 εκατ. δολάρια το 2021 στα 3,2 δισ. δολάρια έως το 2024, καθώς θα αυξάνεται η παραγωγή νέων οχημάτων. Το 2024, η εταιρεία εκτιμά ότι θα πωλήσει ή θα διαθέσει μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης 7.000 ηλεκτρικά ημιφορτηγά και 5.000 ημιφορτηγά που χρησιμοποιούν υδρογόνο, σύμφωνα με το ίδιο έγγραφο. Τα εν λόγω στοιχεία, μάλιστα, δεν περιλαμβάνουν τα προσδοκώμενα έσοδα από το Badger.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρατηρείται μια σταθερή αύξηση του ενδιαφέροντος για τη χρήση υδρογόνου ως καυσίμου στα βαρέα φορτηγά, ιδιαίτερα στα οχήματα μεγάλων αποστάσεων, καθώς το σύστημα κυψελών υδρογόνου είναι πολύ ελαφρύτερο από τις συστοιχίες μπαταριών και μπορεί να ανεφοδιαστεί σχεδόν το ίδιο γρήγορα με τα ντιζελοκίνητα και τα βενζινοκίνητα μοντέλα.

Προκειμένου να βγάλει τα φουτουριστικά μοντέλα της στους δρόμους, η Nikola έχει προχωρήσει σε συνεργασίας με την εταιρεία επιβατικών οχημάτων CNH/Iveco, τη Bosch και τη Meritor, ενώ κατατάσει στους βασικούς συνεργάτες της και την νοτιοκορεατική εταιρεία ηλιακών πάνελ Hanwha και τη νορβηγική Nel.

Παράλληλα, όπως και η Tesla του Elon Musk, η Nikola σχεδιάζει να αναπτύξει και να λειτουργήσει ένα δίκτυο σταθμών καυσίμων για την υποστήριξη των οχημάτων της.

Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου, που παράγει ηλεκτρική ενέργεια μέσω της χημικής αντίδρασης υδρογόνου με οξυγόνο παράγοντας ως υποπροϊόν μόνο υδρατμούς, κυκλοφορεί ήδη από τη δεκαετία του 1960, αλλά οι προηγούμενες προσπάθειες χρήσης της δεν στέφθηκαν με επιτυχία καθώς το κόστος της ήταν πολύ υψηλό ενώ θεωρείτο και ακατάλληλη για βαρέα χρήση. Αυτό άλλαξε δραστικά την τελευταία δεκαετία, καθώς το κόστος των υλικών και των δεξαμενών καυσίμων μειώνεται σταθερά με την εξέλιξη της τεχνολογίας.

Παράλληλα, παρότι το βιομηχανικό υδρογόνο προέρχεται συνήθως από το φυσικό αέριο, νέες μέθοδοι παραγωγής “πράσινου” υδρογόνου από νερό και ηλεκτρικό ρεύμα από ηλιακά και αιολικά πάρκα έχουν καταστήσει το καύσιμο πολύ πιο ελκυστικό για τις περιβαλλοντικές ρυθμιστικές αρχές, τόσο στην Καλιφόρνια όσο και στην Ευρώπη, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και την Κίνα.

The post Η εταιρεία ημιφορτηγών των $ 26 δισ. με τα μηδενικά έσοδα που “εκτινάχθηκε” 104% appeared first on Newsone.gr.

Πηγή: ΑΘΛΗΤΙΚΑ – Newsone.gr