«Lebanon Then and Now»: Μια έκθεση φωτογραφιών διεισδύει στη σημερινή κρίση στον Λίβανο (Photos)

ΚΟΣΜΟΣ

 

Στην έκθεση «Lebanon Then and Now: Photography from 2006 to 2020», η Middle East Institute’s Art Gallery στην Ουάσινγκτον παρουσιάζει επιλογές φωτογραφιών από δύο εκθέσεις, τη «Lebanon: Between Reality and Fiction» του 2019 και τη «Revolt» του 2019-2020. Αν και η τωρινή έκθεση ήταν αρχικά έκθεση στον πραγματικό κόσμο, λόγω της πανδημίας την επεξεργάστηκαν ως εικονική εμπειρία, επιτρέποντας στους «επισκέπτες» να απολαύσουν τις υψηλής ανάλυσης εικόνες και ταινία με την άνεσή τους.

Η έκθεση «Μεταξύ Πραγματικότητας και Μυθοπλασίας» αναδείκνυε δουλειές 19 φωτογράφων, καλλιτεχνών και κινηματογραφιστών με θέμα τον Εμφύλιο στον Λίβανο, του οποίου πολλές ανεπίλυτες εκκρεμότητες εξακολουθούν να συδαυλίζουν πολιτική αναταραχή στη χώρα. Ιδιαίτερα οξύ πόνο προκαλεί η σειρά της Dalia Khamissy «Οι Απόντες του Λιβάνου» (ξεκίνησε το 2010 και συνεχίζεται), η οποία παρουσιάζει γυναίκες να ποζάρουν με φωτογραφίες μελών της οικογένειάς τους που είναι απόντες – έως σήμερα, περί τους 17.000 Λιβανέζοι παραμένουν αγνοούμενοι. Η θάλασσα είναι το θέμα της σειράς ψηφιακών κολάζ της Maria Kassab με τίτλο «Το Ναυάγιο» (2018): η καλλιτέχνης υφαίνει εικόνες της Μεσογείου μέσα σε άδεια καθιστικά σπιτιών, εξερευνώντας τον πόνο του αποχωρισμού και της απώλειας λόγω του πολέμου.

Μετά τις διαμαρτυρίες που ξέσπασαν στον Λίβανο τον περασμένο Οκτώβριο οργανώθηκε η έκθεση «Εξέγερση» και φιλοξενήθηκε στον κινηματογράφο «Το Αβγό», του οποίου η οικοδόμηση δεν ολοκληρώθηκε λόγω του εμφυλίου. Το κουφάρι διεκδίκησαν οι διαδηλωτές ως στρατηγείο τους και έγινε σύμβολο του κινήματός τους. Εκεί στεγάστηκε η έκθεση φωτογραφιών μεγέθους διαφημιστικής πινακίδας από 11 φωτογράφους. Μια από τις πιο εντυπωσιακές είναι η φωτογραφία «Ελευθερία, 28 Οκτωβρίου του 2019» που τράβηξε τη δωδεκάτη μέρα της εξέγερσης ο Jack Seikaly και η οποία απεικονίζει μια νεαρή να κάνει σκέιτμπορντ σ’ έναν αυτοκινητόδρομο, προσπερνώντας έναν φοιτητή που διαβάζει.

Αντιδιαστέλλοντας τις δύο εκθέσεις, η επιμελήτρια Chantale Fahmi επιτρέπει μια διεισδυτική ματιά στη σημερινή κρίση στον Λίβανο. Δεν είναι όμως μακάβρια τα πάντα. Στη φωτογραφία «Οι Εραστές σε Καιρούς της Επανάστασης» του Omar Sfeir, ένα ανώνυμο ζευγάρι αγκαλιάζονται και φιλιούνται μέσα από λιβανέζικη σημαία που καλύπτει πλήρως τα κεφάλια τους (θυμίζει τον πίνακα του 1928 «Οι Εραστές» του Ρενέ Μαγκρίτ).

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ 

Lebanon Then and Now
έκθεση
Ουάσινγκτον
Has video: 

Πηγή: