Νέος ΚΟΚ : Πρόστιμο 100 ευρώ για κάθε μούτζα

Πιο αυστηρός θα είναι για τους οδηγούς ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), που μάλιστα όχι μόνο προβλέπει χρηματικό πρόστιμο στην περίπτωση που οδηγός μουντζώσει πεζούς ή άλλους διερχόμενους, αλλά, επιπλέον, υπάρχει και αφαίρεση άδειας και διπλώματος.
Συγκεκριμένα, η συμπεριφορά αυτή τιμωρείται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ, ενώ υπάρχει και αφαίρεση διπλώματος και άδειας κυκλοφορίας για δέκα ημέρες.

Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ): Πιο αυστηρές ποινές

Αυστηρότερες ποινές σε τέσσερις παραβάσεις έχει ήδη ανακοινώσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Συγκεκριμένα, «θα έχουμε αυστηρές ποινές για παραβάσεις που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα όπως:

Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
Υπερβολική ταχύτητα,
Αντικανονική προσπέραση,
Οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ».

Ο κ. Καραμανλής έχει επισημάνει ακόμη ότι υπήρχαν αυτά, αλλά δεν ήταν αρκετά αυστηρά. «Υπήρχε ένας εξισωτισμός προς τα κάτω. Τιμωρούνταν το ίδιο με παραβιάσεις λιγότερο επικίνδυνες ή, πολλές φορές στο παρελθόν, είχαμε φαινόμενα, μερικές ποινές να είναι εξοντωτικές, με αποτέλεσμα αστυνομικοί να έχουν δεύτερες σκέψεις να τις επιβάλουν».

Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής έχει προαναγγείλει μια σειρά άλλων μέτρων, που θα ενταχθούν στην επερχόμενη νομοθετική ρύθμιση για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

Συγκεκριμένα:

«Θα προτείνουμε συστηματικές επεμβάσεις όπως, η δημιουργία ζωνών με όριο 30 χλμ σε συγκεκριμένες αστικές περιοχές,
θα επανασχεδιάσουμε πολλές διασταυρώσεις σε συνεργασία με τους δήμους,
θα προχωρήσουμε σε διαπλάτυνση πεζοδρομίων,
θα προβλέπουμε την αναβάθμιση οδοστρωμάτων και σήμανσης και
θα υιοθετήσουμε μέτρα ήπιας κυκλοφορίας στα ιστορικά κέντρα, προς όφελος των πεζών αλλά και του Τουρισμού».
Σημειώνεται ότι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έχει αναφέρει ότι πρέπει να γίνει το «προφανές», να δημιουργηθεί δηλαδή ένας μητροπολιτικός φορέας -ώστε να μην μπορεί κάθε αρμόδιος «να πετά το μπαλάκι» στον άλλο- υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μεταφορών και τη συμμετοχή όλων των φορέων.

Ως παράδειγμα έφερε το ζήτημα της τροφοδοσίας: «Είμαστε η μόνη χώρα στη Ευρώπη που τροφοδοτούμε τα εμπορικά καταστήματα, σχεδόν 12 ώρες την ημέρα… Δεν μπορεί να γίνεται αυτό. Πρέπει να κάτσουμε, με σοβαρότητα, όλοι οι φορείς να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα. Αλλιώς, θα κάνουμε αυτό που κάνουμε συνήθως, θα φέρουμε έναν ωραίο νόμο προς ψήφιση και (μετά) θα έχει πρόβλημα εφαρμογής».

Πηγή: Ελλάδα – Μαλεβιζιώτης