Ο Στέφανος Κορωναίος σκηνοθετεί τον «Ιδομενέα» για τα 200 χρόνια της Επανάστασης

Με την όπερα «Ιδομενέας» του Μότσαρτ άνοιξε τις πόρτες του το Διεθνές Φεστιβάλ Ρόδου. Το 14ο Διεθνές Φεστιβάλ Ρόδου πραγματοποιείται από τις 7 έως τις 13 Σεπτεμβρίου στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου των Ιπποτών, στη Μεσαιωνική πόλη της Ρόδου, η οποία έχει χαρακτηριστεί από την UNESCO Μνημείο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Το φεστιβάλ ιδρύθηκε το 2007 με στόχο την αναβάθμιση της πολιτιστικής ταυτότητας του πανέμορφου αυτού τόπου, την προώθηση του Πολιτιστικού́ Τουρισμού, καθώς και την ανάδειξη των ιστορικών μνημείων και της πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού. Έχει αναγνωριστεί ως ένας από τους πιο επιτυχημένους θεσμούς της ελληνικής περιφέρειας, έχει αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές από τα Ελληνικά και διεθνή μέσα και προσελκύει κάθε χρόνο φιλόμουσο κοινό από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Στην πρεμιέρα, το Λυρικό Θέατρο “Teatro Grattacielo” με έδρα τη Νέα Υόρκη και η Camerata Bardi Vocal Academy N.Y, παρουσίασαν την όπερα «Ιδομενέας» του Μότσαρτ, σε πρωτοποριακή μορφή alla breve . Πρόκειται για μια συμπαραγωγή του Teatro Grattacielo με το Πολιτιστικό και Συνεδριακό Κέντρο του Ηρακλείου της Κρήτης. Πρωταγωνιστές ήταν βραβευμένοι λυρικοί τραγουδιστές της Camerata Bardi Vocal Academy N.Y που έχουν διακριθεί στους συγκεκριμένους ρόλους και προέρχονται από την Ν. Υόρκη και από χώρες της Ευρώπης και της Ασίας. (Κίνα , Ισπανία, Πορτογαλία, Ισραήλ, Ελλάδα)

Με αυτή την υπέροχη όπερα η οποία είναι εμπνευσμένη από την Ελληνική μυθολογία και την ιστορία του βασιλιά Ιδομενέα της Κρήτης, σε σκηνοθεσία Στέφανου Κορωναίου, που είναι ο Καλλιτεχνικός και Γενικός Διευθυντής του πολιτιστικού οργανισμού (Teatro Grattacielo & Camerata Bardi), το φεστιβάλ γιορτάζει την επέτειο των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση.

Με αφορμή αυτή τη βραδιά, ο Στέφανος Κορωναίος μίλησε στα «Νέα».

Πώς νιώθετε που παίρνετε μέρος στο φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Ρόδου και σαν μέρος των εκδηλώσεων της επετείου των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821;

Εκ μέρους του διοικητικού συμβουλίου του Teatro Grattacielo, της Camerata Bardj Vocal Academy και εμού, είμαστε πολύ χαρούμενοι να παίρνουμε μέρος στους ιστορικούς εορτασμούς στο 14ο Διεθνές Φεστιβάλ Ρόδου. Τρέφω μεγάλη εκτίμηση για το φεστιβάλ και τη δουλειά που έχει κάνει η κα Σερδάρη όλα αυτά τα χρόνια. Θέλω να βρω την ευκαιρία και να την συγχαρώ για τη σκληρή της δουλειά. Έχει δημιουργήσει μία σημαντική πολιτιστική πραγματικότητα στο όμορφο νησί της Ρόδου.

Πώς νιώθετε, επίσης, σκηνοθετώντας και παρουσιάζοντας την όπερα «Ιδομενέας» στο 14ο Διεθνές Φεστιβάλ Ρόδου;

Ο «Ιδομενέας» έχει ιδιαίτερη σημασία για εμένα. Είναι μία από τις πρώτες όπερες που άκουσα σαν νέος τραγουδιστής, όταν σπούδαζα στην Ιταλία και άρχιζα το ταξίδι στον κόσμο της όπερας και ειδικά στον κόσμο του Μότσαρτ. Δεν μπορώ να σκεφτώ άλλα μέρη σαν το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου, με τέτοιο τέλειο φόντο, για μία τέτοια ιστορική παραγωγή. Αυτοί οι τοίχοι, γεμάτοι ιστορία και φυσική ομορφιά, είναι ο τέλειος συνδυασμός για τον «Ιδομενέα» μου που έχει ξεκάθαρες αναφορές στις τραγωδίες του Ευριπίδη.

Τι κάνει την όπερα «Ιδομενέας» του Μότσαρτ τόσο ιδιαίτερη και σημαντική και ποια είναι η δική σας δημιουργική «πινελιά» σε αυτήν;

Ο «Ιδομενέας» είναι γνωστός σαν μία χορωδιακή όπερα. Σε αυτή την έκδοση, alla breve, εξαλείψαμε το χορωδιακό κομμάτι και δημιουργήσαμε ένα show που κινείται ανάμεσα στους πέντε κύριους χαρακτήρες της όπερας.

Υπάρχουν δύο ιδιαίτερα στοιχεία στην παραγωγή:

Το οπτικό κομμάτι είναι το πρώτο. Χρησιμοποιώ την τεχνολογία και πολύ συγκεκριμένο σχεδιασμό φωτισμών για να αφηγηθώ την ιστορία. Μέρος των projects μου είναι πάντα τα προ-παρασκευασμένα videos και προβολές που τα έχουν φτιάξει εικαστικοί και διεπιστημονικοί καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο. Για το συγκεκριμένο project δούλεψα μαζί με τον ζωγράφο Γιάννη Δημητράκη και με τον σχεδιαστή φωτισμών και projections, Lance Lewis. Μου αρέσουν πολύ οι σκιές, το μαύρο και το άσπρο.

Δεύτερο σημαντικό στοιχείο είναι οι νέοι και ανερχόμενοι τραγουδιστές. Η Camerata Bardj Vocal Academy είναι το πρόγραμμα νέων καλλιτεχνών του Teatro Grattacielo. Είμαστε χαρούμενοι και πολύ υπερήφανοι που παρουσιάζουμε και προωθούμε νέους τραγουδιστές της όπερας από όλο τον κόσμο. Σε αυτή την παραγωγή, έφερα μαζί μου τραγουδιστές από την Ελλάδα, το Ισραήλ, την Ισπανία και το Χονγκ Κονγκ.

Είναι η όπερα ένα είδος που μπορεί να το απολαύσει και ένα ευρύτερο κοινό;

Φυσικά και είναι. Η όπερα είναι σύγχρονη, συναρπαστική και αφηγείται ιστορίες. Οι τραγουδιστές της όπερας είναι οι πιο σκληρά εργαζόμενοι άνθρωποι στη βιομηχανία του θεάματος. Σας το εγγυώμαι αυτό, Υπήρξα επαγγελματίας εργαζόμενος τραγουδιστής για 25 χρόνια.

Τι φέρνει το μέλλον στον Στέφανο Κορωναίο;

Πετάω πίσω στη Νέα Υόρκη το Σάββατο για να ξεκινήσω να δουλεύω πάνω στη νέα σεζόν του Teatro Grattacielo τον Νοέμβριο. Φέτος, παρουσιάζουμε την όπερα “L’amico Fritz” του Πιέτρο Μασκάνι, σε σκηνοθεσία από εμένα και την Malena Dayen, και για πρώτη φορά, μία όπερα στην ισπανική γλώσσα, την “El Amor Brujo” του Μανουέλ ντε Φάγια, μία συμπαραγωγή με τον Opera Hispanica. Αμέσως, θα επιστρέψω στην Ελλάδα για να σκηνοθετήσω την κύρια παραγωγή του «Ιδομενέα» στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου της Κρήτης, υπό τη διεύθυνση του Μύρωνα Μιχαηλίδη.

 

 

 

 

Πηγή: Ζωή & Τέχνες – ΤΑ ΝΕΑ