Πάτρα: Πέφτουν οι «Μάσκες» – Δεν υπάρχουν οριστικές μελέτες για το τρένο

«Η υπογειοποίηση από Καστελόκαμπο έως Άγιο Διονύσιο διαθέτει μελέτες και μάλιστα, με εξαίρεση το τμήμα υπογειοποίησης της Κανελλοπούλου, οριστικές αλλά και κόστη.

Για το τμήμα αυτό υπάρχει και χρηματοδότηση 130 εκ. ενταγμένη στο ΕΣΠΑ και το έργο θα έχει και τις οριστικές μελέτες για το τμήμα που δεν υπάρχουν και τις οριστικές για τη διαδρομή Άγιος Διονύσιος-Άγιος Ανδρέας. Τα σχετικά τεύχη έχουν ήδη εκπονηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ».

Τα παραπάνω έγραψε, μεταξύ άλλων, σε δημόσια ανάρτησή του ο πρώην γενικός γραμματέας Υποδομών, Θ. Βούρδας.

Επιβαβαιώνει πως δεν υπάρχουν οριστικές μελέτες!

Στην ουσία, επιβεβαιώνει πως η προηγούμενη κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών, δεν είχαν τις οριστικές μελέτες για το τμήμα Άγιος Διονύσιος-Άγιος Ανδρέας και Άγιος Ανδρέας-Νέο Λιμάνι.

Σαφώς, σύμφωνα με Μηχανικούς, όταν δεν υπάρχουν οριστικές μελέτες για την υπογειοποίηση, άρα και ύψος κόστους δεν μπορεί να υπάρξει σίγουρη χρηματοδότηση.

Επίσης, ο κ. Βούρδας δεν αναφέρθηκε καθόλου στην έλευση του τρένου στο νέο λιμάνι της Πάτρας!

Απορίας άξιο είναι και το γεγονός, ότι ακόμη δεν υπάρχει οριστική μελέτη για το τμήμα της Κανελλοπουλου, όπως αίσθηση προκαλεί και το ότι η πρώην ηγεσία του Υπουργείου μιλούσε για δημοπράτηση του τμήματος Κανελλοπούλου-Άγιος Διονύσιος εδώ και δύο χρόνια και τίποτα ακόμη δεν έγινε! Μάλιστα, εντός αυτού θα εντάσσονταν και οι μελέτες για το Άγιος Διονύσιος-Άγιος Ανδρέας και Άγιος Ανδρέας-Νέο Λιμάνι.

«Πράγματα που μπορούν να γίνουν»

Από την Πάτρα, ο νυν γραμματέας του Υπουργείου, Γ. Καραγιάννης, μετέφερε την …δέσμευση του Κ. Καραμανλή, ότι θα δοθεί προτεραιότητα στο έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας, «αλλά με πράγματα που μπορούν να γίνουν», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Καραγιάννης, κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για λόγια και υποσχέσεις χωρίς έργο, ανέφερε ότι το γνωστό ζήτημα της υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής «ακούγεται ωραίο, αλλά έχει τεράστιες τεχνικές δυσκολίες και χρηματοδότηση, η οποία ακόμα είναι άγνωστη».

Πρόσθεσε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση άφησε πίσω της, ανύπαρκτο προγραμματισμό και κανένα νέο έργο σε εξέλιξη και, υποστήριξε ότι με τον ορισμό των νέων διοικήσεων σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ τις επόμενες ημέρες, θα δοθεί περιθώριο τεσσάρων μηνών, ώστε να μελετηθεί εξ αρχής το έργο της υπογειοποίησης της γραμμής στην Πάτρα και θα τεθεί πάλι σε διαβούλευση με την κοινωνία, με καθορισμένο χρονοδιάγραμμα και ορίζοντα υλοποίησης, εντός της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου.

 

Αντιπολίτευση από τον ΣΥΡΙΖΑ

Διαφαίνεται μία έντονη ανάγκη των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, να αντιπολιτευθούν επί του θέματος, λέγοντας στην ουσία πως όλα τα έπραξαν καλώς  το προηγούμενο χρονικό διάστημα και στο τομέα αυτό, αλλά η κυβέρνηση της ΝΔ δεν ευνοεί την υπογειοποίηση του τρένου γιατί… «εκδικείται την Πάτρα».

Τι θα κάνει ο Κ. Πελετίδης;

Άγνωστη παραμένει έως ώρα και η στάση του Δημάρχου Πατρέων, Κ. Πελετίδη, στον οποίο η κυβέρνηση δεσμεύτηκε για υπογειοποίηση, χωρίς ωστόσο να έχουν μελετηθεί οριστικά όλα τα κομμάτια, να έχει αποσαφηνιστεί το ύψος του κόστους της υπογειοποίησης και να έχουν υλοποιηθεί οι εξαγγελίες για δημοπρατήσεις μέρους αυτών!

The post Πάτρα: Πέφτουν οι «Μάσκες» – Δεν υπάρχουν οριστικές μελέτες για το τρένο appeared first on patrastimes.gr.

Πηγή: Οικονομία – patrastimes.gr